Πώς τα χρυσοπληρωμένα μέσα έστησαν την επιχείρηση… “μωυσιοποίησης” του Κ. Μητσοτάκη

Του Γιώργου Δημητρίου

Έχω ασκήσει έντονη κριτική στα άρθρα μου για τους δημοσιογράφους-παρουσιαστές των τηλεοπτικών σταθμών (όχι στους δημοσιογράφους), πράγμα που θα κάνω και στο σημερινό άρθρο μου.

Πριν όμως περιγράψω πως οι δημοσιολόγοι παρουσιαστές επηρεάζουν τις εκλογές στην Ελλάδα,οφείλω να αναγνωρίσω ότι ο κ.Γιώργος Σαχίνης,δημοσιογράφος-παρουσιαστής του ΚΡΗΤΗ TV, αποτελεί μία λαμπρή εξαίρεση στην Ελληνική τηλεόραση. Εχω την άποψη ότι τα τελευταία τρία χρόνια η εκπομπή του ”Αντιθέσεις”είναι μακράν η καλύτερη όλων των ενημερωτικών εκπομπών στην Ελλάδα.

Οι 4 τρόποι που οι παρουσιαστές επηρεάζουν τις εκλογές.

Στα κεντρικα ΜΜΕ εκτός του κ.Καραμέρου,δεν υπάρχει σχεδόν κανείς άλλος οποίος να μη στηρίζει με πάθος τη Νέα Δημοκρατία. Απο τους 30 κεντρικούς παρουσιαστές-στριες η ΝΔ φυσιολογικά θα έπρεπε να είχε 11 με 12 ”θαυμαστές”, σύμφωνα με το ποσοστό της 39%.

Γιατί όμως τόσοι παρουσιαστές, και άλλοι 100 υπο-παρουσιαστές είναι σχεδόν ”φανατικοί οπαδοί” της;

Δεν θα απαντήσω,όμως θα σας περιγράψω πώς κάνουν τη ”δουλειά”τους χρησιμοποιώντας πανεπιστημιακές μελέτες και βιβλιογραφία.

ΟΙ 4 ΤΡΟΠΟΙ:

1) Κάλυψη ή μη κάλυψη

Ο πρώτος τρόπος με τον οποίο οι δημοσιογράφοι-παρουσιαστές επηρεάζουν τις εκλογές,είναι να επιλέγουν ποια κόμματα και ποιοι υποψήφιοι θα έχουν θετική κάλυψη,και ποιοι θα τύχουν της αρνητικής κάλυψης,και πόσο,και με ποιόν τρόπο.

Φυσικά αυτό συμβαίνει και μετεκλογικά,και είναι φανερό σε  όλους ότι η ”κακοποίηση” του ΣΥΡΙΖΑ,είτε ως κυβέρνησης, είτε ως αντιπολίτευσης από το 2010 μέχρι και σήμερα, έχει πάρει ένα καθεστωτικό χαρακτήρα,ανάλογο της απεγνωσμένης αναζήτηση κρατικού χρήματος, από κρατικοδιαίτους επιχειρηματίες.

Απεγνωσμένοι παρουσιαστές φοβούμενοι τον ΣΥΡΙΖΑ που έκοψε τις επιδοτήσεις και οι μισθοί τους “έπεσαν”, ”φυσιολογικά” βλέπουν τον Domenico ως πραγματικό Μωυσή.

2) Μεροληψία ,σενάρια και πόλωση των Ελλήνων.

Τα Ελληνικά ΜΜΕ προσελκύουν κομματικό κοινό,το οποίο κολακεύουν και το ανατροφοδοτούν με ακόμη περισσότερες προκαταλήψεις.

Δυστυχώς απο τα πολλά πολιτικά σχίσματα των ΜΜΕ, οδηγηθήκαμε σε ακραία πολιτικά μονοπώλια υπέρ της ΝΔ. Η χειραγώγηση των ΜΜΕ με κρατικό χρήμα είναι η φαινομενική αιτία του ακραίου μονοπωλίου.

Η πραγματική αιτία είναι η βαριά εκμετάλλευση του Ελληνικού λαού και η διασπάθιση του δημόσιου πλούτου, από μία σκληρή ομάδα που δεν έχει ούτε ιδεολογία ούτε πατρίδα.

(Απο το 1950- σήμερα,βλέπε έκθεση Paul Porter,1950)

Η πρωινή ζώνη των ΜΜΕ γεμάτη με φοβερούς και φανατικούς… ”ναιΐτες” του κ.Μητσοτάκη,και επιστήμονες αγράμματους ”ισα-αποστάκηδες”. Η επιλεκτική έκθεση της ΝΔ σε βάρος των άλλων κομμάτων είναι αριστοτεχνικά στημένη, προεκλογικά και μετεκλογικά, και έχει δημιουργηθεί ένα μιντιακό κομματικό μονοπώλιο, το οποίο έχει επηρεάσει τις εκλογές και δημιουργεί ένα μεγάλο κοινωνικό χάσμα στη χώρα.

Η μεροληψία σε βάρος όλων των άλλων κομμάτων πλην της ΝΔ, επιτείνει την κομματική προκατάληψη των τηλεθεατών,και οι παρουσιαστές αντί να αναλύουν τα σύνθετα πολιτικά ζητήματα, με εσκεμμένη προχειρότητα παρουσιάζουν τα ζητήματα  ως απλοποιημένα σενάρια

Ενα δημοφιλές σενάριο για τη ΝΔ,το οποίο για λογαριασμό της το ξεδιπλώνει ο Sir Takis Θεοδωρικάκος είναι η αφήγηση με την ονομασία στη βιβλιογραφία της δημοσιογραφίας ως “Άλογο” ή “πλαίσιο παιγνιδιού”.

Οι πολιτικές προωθήσεις της ΝΔ καλύπτονται περισσότερο ως αθλητικά γεγονότα, με έμφαση ποιος κερδίζει, ποιος χάνει, ποιος είναι πάνω, ποιος είναι κάτω και πώς προχωρούν πριν και μετά τις κάλπες.

O Sir Takis διαιωνίζει σενάρια στα οποία οι πολιτικοί του ΣΥΡΙΖΑ είναι σχεδόν γραφικοί, αδαείς, ψεύτες κλπ. Κατάφερε μαζι με τα στρατευμένα ΜΜΕ και τους παρουσιαστές ολίγων προσόντων (για να είναι ακόμη πιο πιστοί) να βγάλει παρακράτος τον Τσίπρα, κατάφεραν τον πιο θερμό οπαδό της ”διαπλοκής” της Ζήμενς και του Χριστοφοράκου να τον παρουσιάσουν σαν… Μωυσή. Έπεισαν τον Ελληνικό λαό ότι δεν ήταν οι ίδιοι στις κυβερνήσεις όταν παιζόταν το έργο ”ο αλή μπαμπάς και οι 40 κλέφτες”.

Τον έπεισαν ότι πληρώνουν τα δάνειά τους στις τράπεζες και ότι δεν προσπαθούν να τα φορτώσουν στον Ελληνα φορολογούμενο. κλπ.κλπ κλπ……

3)Μία εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις.

Τα κανάλια επιλέγουν πλάνα που βοηθούν τον κ.Μητσοτάκη και υποβαθμίζουν τον κ.Τσίπρα. (βλέπε στο βήμα της βουλής,τον κ.Μητσοτάκη να..εκφωνεί με υστερία το…δεν ντρέπεστε κ.Τσίπρα, κουνώντας τις μακριές χερούκλες του! Πολύ γέλιο!)

Οι εικόνες μεταφέρουν συναισθήματα, δράσεις, ρεαλισμό,και αξιοπιστία. Χρειάστηκαν πολλά χρήματα ώστε να φιλοτεχνηθεί το ποτρέτο του κ.Μητσοτάκη ο οποίος θα μείνει στην ιστορία για τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε να πείσει  τον Ελληνικό λαό ότι δεν είναι ο εκλεκτός της ”διαπλοκής”,και δεν ήξερε τι είναι το παρακράτος.

4)Δημοσιογραφία δεδομένων-έλεγχος γεγονότων, Δημοσκοπήσεις και ο κύκλος της αυτο-διαιώνισης.

Οι παρουσιαστές παριστάνουν ότι κάνουν δύσκολες ερωτήσεις στα κόμματα, αλλά λόγω της επιβαλλόμενης επιλεκτικής έκθεσης της ΝΔ προσπαθούν και αποκρύπτουν δυσάρεστα για αυτήν γεγονότα (πχ η ανικανότητα στην ανάπτυξη και η πτώση του ΑΕΠ πριν τον κορωναϊό, οι επιλεκτικές επιδοτήσεις χωρίς διαφάνεια, το τουρκικό ερευνητικό σκάφος στο Καστελλόριζο που το πήρε ο αέρας, ποιος βούλιαξε την χώρα στα μνημόνια, ποιοι πήραν τα θαλασσοδάνεια, κλπ)

Ακόμη και αν αναφέρουν κάτι δυσάρεστο για τη ΝΔ, αυτό θα ειπωθεί φευγαλέα, γρήγορα και φυσικά ποτέ δεν θα γίνει πρώτο θέμα προκειμένου να μην τυχόν αλλάξουν τη γνώμη του ψηφοφόρου…του χειραγωγούμενου ψηφοφόρου.

Μια αξιοσημείωτη περίπτωση στο χώρο των παρουσιαστών και υποπαρουσιαστών,είναι το εργαλείο των δημοσκοπήσεων.

Οι δημοσκοπήσεις επηρεάζουν τις αντιλήψεις των ψηφοφόρων,και φυσικά επηρεάζουν την εκλογή κομμάτων και υποψηφίων στην κάλπη και στη συνέχεια να επηρεάζει τον τρόπο κάλυψης του κάθε αρχηγού.

Έφτιαξαν το προφίλ του κ.Μητσοτάκη σε αγιογραφία πριν τις εκλογές και συνεχίζουν να παρέχουν κάλυψη στον κ.Μητσοτάκη (“αφιλοκερδώς”…).

Σε καμία χώρα του δυτικού κόσμου δεν θα κατάφερνε να γίνει πρωθυπουργός ένας πολιτικός τύπου Μητσοτάκη,με τόσους ”σκελετούς” στην ντουλάπα.

Ελαβε τρομερή προεκλογική κάλυψη από τα ΜΜΕ,τα οποία συνεχίζουν να του δίνουν ακόμη ισχυρότερη κάλυψη, οι δημοσκοπικές εταιρείες ”πείνασαν”επί Τσίπρα γιατί τα ΜΜΕ δεν είχαν χρήματα για να παραγγείλουν δημοσκοπήσεις.

Οση υψηλότερη καταγράφεται η τάση στις ”δημοσκοπήσεις” δημιουργείται μία δύναμη που έχει μετατραπεί σε ένα αυτοδιαιωνιζόμενο κύκλο. Τα ΜΜΕ και οι υποπαρουσιαστές αλλάζουν τα αποτελέσματα των  εκλογών σύμφωνα με την έρευνα τριών καθηγητών της δημοσιογραφικής σχολής του University of Oregon (Ryan Lound-Aaron Nelson,-Andra Brichaek, 2018)

Δείτε την κατάσταση της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα στην έρευνα του Reuters Institute ,Oxford University,23/01/2020.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί